Спасителят в ръжта - Дж. Д. Селинджър

Веднага след излизането си книгата била забранена заради „вулгарната си лексика, богохулство, сексуални сцени и потъпкване на моралните ценности, както и заради описанието на действия, неподходящи за подрастващите.” 
"Аз си представям малки дечица да си играят в една голяма ръжена нива. Хиляди деца, а наоколо няма никой голям човек, искам да кажа - освен мен. И аз стоя на ръба на някаква шеметна пропаст. И каква ми е работата? Да спасявам всяко дете, което тръгне към пропастта - искам да кажа, ако то се е затичало и не вижда къде отива, аз да изляза отнякъде и да го спася. Просто ми се иска да бъда спасителят в ръжта. Зная, че е лудост, но ей на, това е единственото нещо, което наистина ми се иска да бъда."





 "Спасителят в ръжта" е една от онези книги, които с малко думи казват много. Написана е по прост начин, заради което би ви се сторила елементарна, но точно това я прави гениална. В нея се разкриват истините за живота такива каквито са си. Без цензура. Една книга, заслужаваща вниманието ви.

Не мисля, че мога да предам усещането и гениалността на тази книга. Тя просто трябва да се прочете. "Спасителят в ръжта" е книга, която се чете на интервали от време, за да се осмисли казаното в нея. Селинджър ни разказва историята на Холдън Колфийлд - младеж леко странен на моменти, търсещ мястото си в обществото, както правим всички ние. Той има една мечта - мечта, която би ви се сторила малка в сравнение с желанията на другите. Да, Холдън може да ви се стори всякакъв, но всяка негова мисъл е вярна. Той пуши и пие, недоволства на света, всяко второ нещо ги изнервя. Но не е ли така с всички? Не сме ли се уморили от света около нас и това, в което се е превърнало обществото? Желанието на Холдън е много просто, той иска един мирен свят. Разбира се, това е невъзможно. Книгата проследява пътя на Холдън през Ню Йорк и как той търси мястото си. На моменти поведението му ми се стори леко дразнещо, но впоследствие го разбрах. "Спасителят в ръжта" описва житейските истини. На края на книгата стигнах до няколко извода. Свободата не винаги е хубаво нещо. Понякога означава затвор. Не можем да избягаме от случващото се около нас. Понякога трябва да вземем най-нежеланото от нас решение, за да разберем, че така е най-добре.

Да се потопите в "Спасителят в ръжта" означава урок за живота. Може би прекалено очевиден за някоя, за други гениален. Но ако имате желанието ги направете - няма да съжалявате. Изградете си сами мнение за това произведение, защото то го заслужава.














Коментари

Популярни публикации